Úgyis el fogod kúrni :((((

Van egy rossz hírünk: akármit csinálsz, akármilyen edzést választasz, akármilyen diétába kezdesz, el fogod baszni. A jó hír az, hogy ez gyakorlatilag kikerülhetetlen. És nem is baj. Sokal nagyobb baj, ha inkább emiatt nem csinálsz semmit.

Nagyon-nagyon eleged van már abból, hogy egyre több rajtad a szalonna. Vagy hogy két emeletnyi lépcső után meg kell állnod pihenni. Vagy hogy gyenge vagy, és mindenki rajtad nevet, amikor nem tudsz fölemelni egy zsugor vizet. És így tökre csinálnál valamit. Úgyhogy utánanézel, mit érdemes. Itt kezdődik a baj, ami az esetek jelentős részében odág vezet, hogy... semeddig. Összeolvasol mindenféle szart, ha szerencséd van, akkor nem a legnagyobb baromságokat, és nem csinálsz semmit. Olyan szinten akarsz ugyanis tutira menni, hogy teljesen képtelen vagy eldönteni, merre indulj. Úgyogy inkább csak a közértbe indulsz le egy liter jégkrémért. Az angol nyelvű szakirodalomban van erre egy jól hangzó kifejezés, paralysis by analysis, gyakorlatilag azt kell érteni alatta, hogy annyira sok információhoz férsz hozzá, és annyira tutira akarsz menni, és - rutintalan kezdőként - annyira nem tudod súlyozni az infókat, hogy tanácstalanul és bénultan állsz. 

Mert hát mégis, most menj futni? Vagy crossfitezni(tm)? Vagy sima súlyzózás? Esetleg Pilates, zumba, manager boksz? Erőedzés? Kettlebell? Fegyenc? 

És ha csak le akarsz fogyni? Akkor mi legyen? A hitgyülis szektához hasonló paleósok? Vagy az itthon még nem agyonvágott szakaszös böjt valamelyik változata? És ha az, akkor Leangains, ESE, vagy ADF? Vagy inkább Lyle McDonald Ultimate Dietje, Kiefer Carb Back loadingja? Vagy a klasszikus megközelítések valamelyike? Norbi update? Sárga kapszula? Harcosok diétája?

Ki szeretnéd választani a legtutibbat, azt, amelyik a legjobban működik neked, lehetőleg a legrövidebb idő alatt a legtöbb eredményt hozza, és semmit nem kell variálni rajta.

Hát, ezt csúnyán bebuktad.

Egészen biztos, hogy a kockás has, kétszáz kilós deadlift, két órán belüli maraton, elülső támaszmérleg felé vezető karriered valamelyik pontján el fogod baszni. Mindenki elbassza, ugyanis. Én is elbasztam, az Anita is. És gyakorlatilag az összes ismerősünk és barátunk. Azok is, akikhez ma már gondolkozás nélkül járunk edzési/kajálási tanácsért.

Lehetetlen biztosra menni. Tényleg. Mi is évek óta próbáljuk, és annyi zsákutca, amennyibe mi belefutottunk, nincs is. 

Az egész ügy annyira sok változós, hogy hosszútávon kizárólag kísérletezéssel (magadon), éber figyelemmel, és kellő rugalmassággal fogsz tudni eredményeket elérni. 

Kezdjük ott, hogy amikor az ember elhatározza, hogy mozogni szeretne valamit, alapvetően fogalma nincs arról, hogy mit kellene csinálnia. Sőt, alapvetően azt sem tudja, hogy mit szeretne elérni. Ilyen homályos érzemények mentén próbál tájékozódni, hogy jó lenne lefogyni, meg erősödni, meg jön a nyár, jó lenne jobban kinézni. Vagy ezek nem érdeklik, de nagyon szeretné, ha húsz perc alatt tudna egy szigetkört futni, lehetőleg hármat egymás után. Vagy fölhúzni magát szabályosan, fölemelni száz kilót. Vagy csak villantani egyet a zsófinak a marketingen, hátha majd a céges bulin lesz valami karácsonykor.

El fogod kúrni a diétát 


Mert kiderül, hogy amit kinéztél magadnak, az nagyon távol áll az életmódodtól, és akármennyire is fegyelmezett vagy, nem bírod megoldani, a sok mikromenedzselést, amit megkövetel. Vagy kiderül, hogy valamiallergiás vagy, izéérzékeny vagy, és egyébként is, neked sokkal jobban megfelel az a másik diéta, amiről most posztolt a Barbi a facebookon, és házhoz is szállítják. Plusz, mivel türelmetlen is vagy, olyan diétát fogsz választani, ami szerinted, vagy az éppen aktuális okos ember szerint a leggyorsabban formába hoz, és nem olyat, amit hosszú távon, minimális erőfeszítéssel tudsz majd csinálni. És akkor mit csinálsz? Vagy sajnálod magad, és megmagyarázod, hogy miért nem működik nálad semmi, vagy keresel valami mást.  

El fogod kúrni a sportágat
 

Útközben fog kiderülni, hogy hiába vettél nagyon fasza futócipőt, vagy ilyen poláros úszószemüveget, egyszerűen abba kell hagynod a sportot, mert annyira unod ezeket a monoton sportokat, hogy még egy kör, és az idegességtől elpattan egy ér az agyadban. Vagy hiába szeretnél fegyencedzeni vagy Crossfitelni(tm), ha zsigerileg irtózol attól a szektás hangulattól, ami ezeket a sportokat a legtöbbször belengi, és csak a második hónap végén derül ki, hogy ökölbe szorul a kezed, ha valaki megemlíti Paul Coach Wade nevét, vagy kioktat, hogy ne mond azt, hogy XY crossfittes, mert olyan nincsen, ezeket úgy kell nevezni, hogy crossfitter(tm). Vagy kiderül, hogy hiába szeretsz olyan nagyon teniszezni, mert ütögetni vasárnap delőtt egy dolog, egy edzésen semmi mást nem csinálni, mint szervát gyakorolni meg egy másik (és  mire egyáltalán eljutsz a szerváig, már lehet, hogy rég elvéreztél a fonák pörgetésen). És amikor két hónap után se tudsz nemhogy egy tisztességeset, de egy szabályosat adogatni, akkor rájössz, hogy tulajdonképpen utálod ezt a sportot. És akkor mi van? Akkor keresel valami mást. Nem para.

El fogod kúrni a kiegészítőket

Ó, de még milyen gyönyőrűen el fogod baszni. Tudod mennyi pénzt fogsz elkölteni különböző tápkiegekre? Amik lehet, hogy működnek, valószínű, hogy nem, de nem akartál a Scitec boltba nyominak tűnni, amikor a feszes hasú eladólány ajánlgatta az új tesztófokozót, ami - szemben az eddigiekkel - már tutira működik, és teljesen olyan, mintha szúrnád a jó cuccot, csak ez naturál, a Vörös Zoliék is ezt tolják már, semmi mást. Persze mindezt megspórolhattad volna magadnak, ha egy kicsit utánaolvasol, és nem szopsz be minden kutatást, ami mögé brit tudósok neveit írták hivatkozásnak, de hol van abban a móka, nem igaz? A broscience korszakon mindenki átesik, van aki gyorsabban, van aki olyan lassan, hogy még hetven évesen is azt hiszi, a tribulusnak bármiféle igazolt hatása van a tesztoszteronszint emelkedésére. Oda se neki. 

El fogod baszni az edzést

Rosszul lövöd be a céljaidat, és rossz edzéstervet választasz. Vagy jól lövöd be a céljaidat, de rossz edzőt választasz, aki rossz edzéstervet ír neked. vagy az edzésterv nem olyan rossz, de szegénynek smemiféle fogalma nincsen arról, hogy kéne rendesen diétázni. Vagy egyszerűen csak türelmetlen vagy, és két hónap alatt akarsz félmaratont lefutni/200 kilót fölhúzni/úgy kinézni, mint Kathi Béci úr. Úgyhogy szépen lesérülsz.

Ezer és egy pontja van a sztorinak, ahol el lehet kúrni, be lehet nézni, meg lehet szopni a dolgokat. Jobb ezzel már a legelején tisztában lenni. 

(Az Anita mondta, hogy hiányzik neki a végéről valami útmutatás, úgyhogy tessék: kedves tévénéző gyerekek, nem szabad elkeseredni ilyenkor sem, hajrá!)

Amúgy meg ez egy ilyen szinkronblog izé, ami elsőre köcsögségnek hangzik, de csak annyi, hogy megbeszéltük Confidence and Power Zsoltival, mtsamuval, jay-jel, hogy ugyanarról témáról írunk valamit. (csak a jay még nem írta meg :((( )



villámposta-fiók

endorfin magazin a gémélen

nagyon fontos, hogy ide ne butaságokról, hanem klassz dolgokról írjatok nekünk elektronikus levelet.

lájkoljátok, különben elaltatják!!! :(

endorfin magazin

blogavatar

...

Utoljára kommentelt bejegyzések

Címkefelhő

edzés (16),fogyás (10),motiváció (8),crossfit (8),diéta (7),sport (5),lifehack (5),zsir (5),digi-dagi-daganat (5),snatch (4),kettlebell (4),dieta (4),videó (4),do you even lift (4),a hülyevonat záhony felé elhagyta a pályaudvart (3),zsír (3),zsírégetés (3),személyi edzés (3),fitnesz (3),Crossfit Games (3),endorfin (3),futás (3),kalória (3),kövér (2),guggolás (2),szakítás (2),deadlift (2),clean (2),swing (2),streetworkout (2),squat (2),súlyemelés (2),idősebbek is elkezdhetik (2),kCal (2),callisthenics (2),fogyókúra (2),személyi edző (2),fegyencedzes (2),dyel (2),edzésterv (2),sérülés (2),elhízás (2),karácsony (2),emeles (2),súlyok (2),edzőterem (2),zsebhíradó (1),primal move (1),kerékpározás (1),Kovács Lacee (1),mászás (1),mozgás (1),shakira (1),szalonna (1),iphone (1),android (1),app (1),diéta alatt szabad (1),okostelefon (1),sharon lapkoff (1),htc (1),telefon (1),fegyenc (1),dagadt (1),samsung (1),éhség (1),török (1),zsírbörtön (1),skyrim (1),dopping (1),oéti (1),rant (1),funkcionális edzés (1),ajándék (1),sporteszköz (1),úszás (1),kox (1),hiszti (1),egészség (1),nyugdíj (1),kreatin (1),protein (1),tápkieg (1),fehérje (1),favagas (1),dan john (1),oktato (1),youtube (1),baleset (1),technika (1),clean&jerk (1),térkép (1),chad vaughn (1),tgu (1),úszógumi (1),nők (1),lányok (1),zumba (1),tesztoszteron (1),sportbaleset (1),kismama (1),terhesség (1),kondipark (1),szteroid (1),FMS (1),endorfinok (1),tornaóra (1),életmód (1),body fat (1),testzsir (1),testzsírszázalék (1),tömeg (1),beast mode (1),matt warhawk scott (1),kosárlabda (1),hirdetés (1),shopping (1),pavel tsatsouline (1),fit for life (1),rkc (1),BMI kalkulátor (1),BMI (1),VO2MAX (1),kardio (1),aerob (1),kondicionálás (1),margitsziget (1),tréning (1),tippek (1),sprint (1),fitness (1),tévéfitnesz (1),kockahas (1),Jack LaLanne (1),Horst Kohler (1),bullshit (1),teleshop (1),john gill (1),lever (1),koksz (1),anabolikus szteroid (1),internetek (1),X-Men kezdetek: Farkas (1),farkas (1),Hugh Jackman (1),rozsomák (1),link (1),diagnózis (1),six pack (1),szálkásítás (1),kövérség (1),fekvőtámasz (1),pénz (1),sportsérülés (1),gyógytorna (1),amerikai foci (1),Minden heten haboru (1),ghrelin (1),zabálás (1),zabalas (1),genetika (1),brit tudósok (1),bouldering (1),húzódzkodás (1),testzsír (1),linkajánló (1),chin up (1),Al Pacino (1),kipping (1),burpee (1),finomságok (1),breathe (1),muffin top (1)