OLVASTAD MÁR?
 
Ez itt a Zsebtévé, híreket mondunk 1.
A heti fitnesz és diéta hírtermésből összeszedtük azokat, amiktől garantáltan leolvad az agyad, diétás spagetti, Shakira tuti edzéstippjei, az Új Nagy Fitneszdolog egyenesen nyugatról, és egy meglepetés.
 
Mitől megy le a zsír a hasamról?
"Olyan tippeket szeretnék, amivel el tudom tüntetni a hasamról a zsírpáránákat, de máshonnan egy deka se menjen le!" - rögtön az első hozzánk érkezett kérés annyira fontos témát feszeget, hogy nem tudunk ellenállni, és elmondjuk, hogyan kell ezt. >> a poszt...
 
- Mennyi a BMI-d? - Nem tök mindegy?
Aki valaha megpróbált lefogyni, tuti, hogy elkezdte méregetni, mennyi zsír van rajta. Vagy testtömegindexet számolt, vagy testzsírszázalékot - pedig van egy ezeknél sokkal hatékonyabb, gyorsabb és pontosabb módszer is.

A diétázás első törvénye

Senkinek egy szót se a diétáról. Ja nem, az valami másnak az első törvénye. Szóval a rengeteg nagyon okos diétás tipp, módszer, a glikémiás index, meg ki tudja milyen számolgatás mellett az emberek lassan hajlamosak elfelejteni a legfontosabbat, ami nélkül a legkörültekintőbben összeállított paleo étrend sem fog működni.

Aki valaha elkezdett diétázni szembesült ezzel a problémával. Hogy van egy csomó cikk, rengeteg fajta diéta, ezer faktor és csillió megközelítés. Hogy este hat után nem lehet enni. Este hat után lehet enni, de szénhidrátot nem. Este hat után csak akkor lehet enni, ha harcos vagy, fél hatig vadászol, és hattól tízig zabálsz. Este hat után csak akkor lehet enni, ha nincs benne glutén. Vagy fruktóz, mert az azonnal zsírba megy, és egy almával el lehet rontani három heti szomorú, nyavalygós koplalást. Este hat után három óránként kell enni, alacsony glikémiás indexű csirkét meg rizsát, különben reggelre megeszi azt a kevés kis izmodat a katabolizmus.

Hogy csak akkor fogsz fogyni, ha este hat előtt sem eszel mást, mint alacsony glikémiás indexű ételeket, mert ha eggyel több inzulinod lesz, akkor egyszerűen mindent zsírba tesz a szervezet. Teljesen mindegy, hogy mit eszel, mert zsírt égetni semmi mással nem lehet, mint éhgyomorra végzett aerob mozgással (zsírégető zóna, anyone?).

Most tekintsünk el attól, hogy ez mind olyan baromság volt, amit vagy női fitnesz magazinokban, vagy pedig a hazai mainstream gyúrós szakirodalomban találsz meg. Ugyanennyi nem baromságot is fölsorolhattam volna, és még akkor sem lenne teljesen egyértelmű, hogy mire kell odafigyelni. Hogy ha le akarsz fogyni, akkor mi az első legfontosabb, mi a második, és a harmadik legfontosabbb.  

Az, hogy mennyi szénhidrátot eszel egy nap? Hogy ezek gyors- vagy lassú felszívódásúak?
Hogy rendszeresen eszel-e kétóránként kisadag teljes étkezést? Hogy egyáltalán ne egyél semmilyen édességet, mert az az inzulin miatt elrontja az egész diétát? Vagy hogy minden áldott nap menj el, és rettenetesen unalmas, lassú, hosszú sétálgatás közben szenvedj, mert csak akkor ég a zsír, ha a pulzusod 125 fölé megy, de nem éri el a 130-at?

Nincs jó és rossz kalória, kalória van

Egyetlen olyan dolog van, amivel rá tudod venni a testedet arra, hogy hozzányúljon az évek alatt gondosan építgetett-becézgetett hájadhoz, és ez igazából annyira pofonegyszerű, hogy nem is nagyon kellene foglalkozni vele, ha az okos fitneszmagazinok, még okosabb személyi edzők, és a legokosabb papucsos tesók és barinők a terem öltözőjében ne lennének olyan okosak.

A diéta első törvénye: kevesebb rohadt kalóriát tolj be az arcodba, mint amennyit elhasználsz. 

Ehhez képest minden másodlagos. Hogy a - mondjuk - napi ezerötszáz kalóriát csokiból viszed be vagy marhahúsból, hogy egyszerre tolod le reggel, vagy szétosztod százötven kalóriás kis adagokra. Hogy eszel glutént, vagy nem, kizárólag organikusan termesztett, szuperlassú felszívódású, kézműves vadrizsből viszed be a napi szénhidrátot, vagy olyan glikémiás indexet tolsz le a torkodon, hogy a kiváltott inzulinreakciótól utána fél óráig csak röfögve tudsz ülni az irodai széken. Ez legfeljebb azért rossz, mert a magas GI-jű ételek után nagyon leesik a vércukor, ami miatt könnyű szénhidráthabzsolásba kezdeni, ha az éhség kurvája vagy (és ne legyenek illúzióid: ha meghíztál annyira, hogy le akarj fogyni, akkor hétszentség, hogy az éhség kurvája vagy).

Szigorúan a diéta és a fogyás szempontjából nézve tök mindegy az is, hogy mozogsz-e, és ha igen, mit. 

Más szempontból persze nagyon nem mindegy.

Hiszen ha nem mozogsz, akkor persze kutya nehéz lesz kalóriadeficitet létre hozni, és ha igen, az is olyan kicsi lesz, hogy egy kiló zsír hat hónap alatt (se) fog lemenni. (zárójeles megjegyzés: a hatékony diétához éppen ezért van szükség valami olyan sportra, ami égeti a kalóriákat, mint a pinty. Minél többet égetsz el és minél kevesebbet viszel be annál többet fogsz fogyni).

Szóval vannak egyéb faktorok is, amit figyelembe kell venni, de már mind csak azután lesznek érdekesek, hogy sikerült beállítani egy állandó kalóriadeficitet. Az egyik jó hír, hogy ha ez a deficit megvan, akkor aztán gyakorlatilag bármit ehetsz, fogyni fogsz. A másik jó hír, hogy nem igazán számít, hogy ez a kalóriahiány mondjuk minden nap ugyanúgy megvan-e. Lehet napi szinten is számolgatni, ha valakinek az jön be, de nyugodtan át lehet térni a heti mérlegre. Ha a hét végén heti 4000 kCal mínuszban vagyunk, az pontosan ugyanolyan, mintha minden nap 571 kCal mínuszt hoznánk létre. Jegyezzük meg, hogy az összes korszerű diéta heti deifcitben illetve, hízás esetéb szufficitben gondolkozik, egész egyszerűen azért, mert sokkal egyszerűbb, kényelmesebb, és nem kell kihívni a diétarendőrséget, ha az egyik nap véletlenül megeszel egy szelet torát, hiszen majd másnap annyival kevesebbet eszel. Vagy nem, és majd nem heti fél kilót fogysz azon a héten, hanem csak 47 dekát. Sosem ezeken az apróságokon múlik a diéta sikere vagy kudarca.

De ez már a diéta második törvénye. (Senkinek egy kurva szót se a diétáról.)

villámposta-fiók

endorfin magazin a gémélen

nagyon fontos, hogy ide ne butaságokról, hanem klassz dolgokról írjatok nekünk elektronikus levelet.

lájkoljátok, különben elaltatják!!! :(

endorfin magazin

blogavatar

...

Utoljára kommentelt bejegyzések

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Címkefelhő

edzés (16),fogyás (10),motiváció (8),crossfit (8),diéta (7),sport (5),lifehack (5),zsir (5),digi-dagi-daganat (5),snatch (4),kettlebell (4),dieta (4),videó (4),do you even lift (4),a hülyevonat záhony felé elhagyta a pályaudvart (3),zsír (3),zsírégetés (3),személyi edzés (3),fitnesz (3),Crossfit Games (3),endorfin (3),futás (3),kalória (3),kövér (2),guggolás (2),szakítás (2),deadlift (2),clean (2),swing (2),streetworkout (2),squat (2),súlyemelés (2),idősebbek is elkezdhetik (2),kCal (2),callisthenics (2),fogyókúra (2),személyi edző (2),fegyencedzes (2),dyel (2),edzésterv (2),sérülés (2),elhízás (2),karácsony (2),emeles (2),súlyok (2),edzőterem (2),zsebhíradó (1),primal move (1),kerékpározás (1),Kovács Lacee (1),mászás (1),mozgás (1),shakira (1),szalonna (1),iphone (1),android (1),app (1),diéta alatt szabad (1),okostelefon (1),sharon lapkoff (1),htc (1),telefon (1),fegyenc (1),dagadt (1),samsung (1),éhség (1),török (1),zsírbörtön (1),skyrim (1),dopping (1),oéti (1),rant (1),funkcionális edzés (1),ajándék (1),sporteszköz (1),úszás (1),kox (1),hiszti (1),egészség (1),nyugdíj (1),kreatin (1),protein (1),tápkieg (1),fehérje (1),favagas (1),dan john (1),oktato (1),youtube (1),baleset (1),technika (1),clean&jerk (1),térkép (1),chad vaughn (1),tgu (1),úszógumi (1),nők (1),lányok (1),zumba (1),tesztoszteron (1),sportbaleset (1),kismama (1),terhesség (1),kondipark (1),szteroid (1),FMS (1),endorfinok (1),tornaóra (1),életmód (1),body fat (1),testzsir (1),testzsírszázalék (1),tömeg (1),beast mode (1),matt warhawk scott (1),kosárlabda (1),hirdetés (1),shopping (1),pavel tsatsouline (1),fit for life (1),rkc (1),BMI kalkulátor (1),BMI (1),VO2MAX (1),kardio (1),aerob (1),kondicionálás (1),margitsziget (1),tréning (1),tippek (1),sprint (1),fitness (1),tévéfitnesz (1),kockahas (1),Jack LaLanne (1),Horst Kohler (1),bullshit (1),teleshop (1),john gill (1),lever (1),koksz (1),anabolikus szteroid (1),internetek (1),X-Men kezdetek: Farkas (1),farkas (1),Hugh Jackman (1),rozsomák (1),link (1),diagnózis (1),six pack (1),szálkásítás (1),kövérség (1),fekvőtámasz (1),pénz (1),sportsérülés (1),gyógytorna (1),amerikai foci (1),Minden heten haboru (1),ghrelin (1),zabálás (1),zabalas (1),genetika (1),brit tudósok (1),bouldering (1),húzódzkodás (1),testzsír (1),linkajánló (1),chin up (1),Al Pacino (1),kipping (1),burpee (1),finomságok (1),breathe (1),muffin top (1)